سخن روز /
بکارگیری استارتاپ ها و فعالیت های فناورانه در شبکه تعاونی ها روستایی استان کرمانشاه
1400/07/29
مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه با حضور در پارک علم و فناوری استان با آزادی رئیس پارک علم و فناوری دیدار و در  خصوص راه اندازی  استارتاپ ها و فعالیت های فناورانه  و نو آوری در شبکه تعاونی های روستایی استان  تبادل نظر نمود. 
به گزارش روابط عمومی تعاون روستایی استان کرمانشاه صفایی مدیر تعاون روستایی استان در این دیدار با اشاره به ظرفیت و پتانسیل  تشکل های تحت پوشش تعاون روستایی و سیاست سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران مبنی بر استفاده از فعالیت های نوآورانه و به کارگیری استارتاپ ها افزود: جمعیت 900 هزار نفری روستایی در استان کرمانشاه و 200 هزار نفری اعضای تشکل های تعاون روستایی استان یکی از ظرفیت های مهم و استراتژیک  می باشد. 
این مقام مسئول در حوزه جهادکشاورزی استان به سایر ظرفیت ها ی موجود اشاره نمود و اظهار داشت : صادرات محصولات کشاورزی و ایجاد بارانداز صادراتی در مرز پرویزخان و منطقه آزاد تجاری قصر شیرین ، فعالیت های زنان روستایی در قالب شرکت‌های تعاونی زنان و وجود انبارهای چندمنظوره در شبکه تعاون روستایی از ظرفیت‌های مهم  این شبکه مردم نهاد  است که می تواند مد نظر پارک علم و فناوری استان قرار گیرد. 
وی به گستردگی فعالیت های شبکه تعاون روستایی اشاره داشت. و گفت: ابعاد فعالیت های  تعاون روستایی در سطح روستاها شامل : دامداری، کشاورزی، خرید و فروش محصولات، تولید و  تامین نهاده های دامی و کشاورزی، نظام های بهره‌برداری، گردشگری  و.... می باشد که می‌توان با به کارگیری استارتاپ ها و فعالیت های  فناورانه نسبت به افزایش بهره وری و تحول اقتصادی  در این تشکل ها اقدام نمود. 
در ادامه این دیدار آزادی رئیس پارک علم و فناوری استان با اشاره به فرهنگ سازی استفاده از استارتاپ ها و فعالیتهای فناورانه  افزود: یکی از اهداف این پارک فرهنگ سازی در خصوص ایجاد کسب و کارهای مستقل برای افراد جامعه می باشد. 
وی  خواستار معرفی ظرفیت‌ها، طرح‌ها، پروژه‌ها و ایده های فناورانه  در  تعاون روستایی استان گردید تا بررسی آنها نسبت به انعقاد تفاهم نامه عملیاتی میان پارک علم و فناوری و تعاون روستایی استان اقدام گردد. 
وی در خاتمه افزود:  پارک علم و فناوری آماده هر گونه همکاری و  حمایت از ایده های  فناورانه در سطح روستا ها با سازمان تعاون روستایی استان می باشد.
تعداد مشاهده خبر904 بار
تصاویر مرتبط


    RatingTitle
    :4 :2
    مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

    ارسال نظرات
    نام
    آدرس پست الکترونیکی شما
    شماره تلفن
    توضیحات
    خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
    کد امنیت
    Powered by DorsaPortal